Ako sa chudne behaním? Dobehnite si pre vysnívanú postavu!

Behanie
Behanie patrí medzi najrozšírenejšie športové aktivity na svete. Skvele formuje postavu, redukuje telesný tuk a zlepšuje fyzičku. Niekedy je to drina, inokedy zábava. Behať môžete rekreačne pre radosť, aktívne pre prekonávanie rekordov alebo preto, aby ste zhodili pár prebytočných kilogramov a získali vysnívanú postavu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stačia topánky

Obrovskou výhodou je, že k tomu, aby ste s behom začali, nepotrebujete nič okrem bežeckej obuvi. Samozrejme je vhodné si na seba vziať aj športové oblečenie s dobrým odvodom potu. Vhodná obuv ale tvorí základ zdravého behania. Pomôže vám tlmiť nárazy pri došliapnutí a dodáva energiu do odrazu. Pri výbere bežeckej obuvi je dôležitý váš nášľap - supinačný, neutrálny alebo pronačný. Ten vám zmerajú v každej lepšej predajni zameranej na športovú obuv.

Vyberte si správny povrch

S výberom bežeckej obuvi súvisí aj povrch, na ktorom budete športovať. Čo sa týka zdravia, pre vaše kĺby je najlepší a najprirodzenejší beh po mäkkom povrchu, napríklad po lesných alebo poľných chodníkoch. Avšak pre začiatočníkov bude určite jednoduchší beh po ceste, kde môžu ľahšie kontrolovať svoj došľap a sústrediť sa len na svoj dych bez väčšieho rizika úrazu.

Pred behaním zohrejte svaly

K eliminácii rizika zranenia poslúži krátka rozcvička, počas ktorej zahrejete svaly a pripravíte ich na samotný beh. Zahriatie môže mať niekoľko foriem – pomaly a kontrolovane vyklusaný prvý kilometer, poskoky na mieste, dynamický strečing a pod. Určite sa ale nepreťahujte staticky a to už vôbec nie bez predchádzajúceho zahriatia. Mohli by ste si tým privodiť zranenia ešte pred vybehnutím.

Dobiehajte, nezastavujte

To isté platí aj po dobehu. Pri šprinte v záverečných metroch síce možno naženiete sekundy na šport testeri, vaše telo vám ale rozhodne nepoďakuje. Oveľa lepšou voľbou je záverečné pomalé vyklusanie. Alebo zastavte o niečo skôr a domov dôjdite chôdzou. Organizmus sa plynulo upokojí a vráti do bežného režimu.

S jedálničkom a správnu tepovkou sa chudne lepšie

Nie náhodou sa hovorí, že ste to, čo jete. Všetko začína v kuchyni a správny jedálniček môže s chudnutím výrazne pomôcť. Rozdiel pocítite aj v ľahkosti behu. Pred aktivitou vynechajte ťažké a sýte pokrmy. Ak vám chýba energia, radšej siahnite po energy tyčinke alebo nápoji s kofeínom. Skvelou prírodnou potravinou, ktorú si môžete bez výčitiek dopriať pred behaním, je banán alebo hrozno.

Pri bežeckých začiatkoch vám pomôže, keď si postrážite tepovú frekvenciu. Na naštartovanie spaľovania tukov behajte v rozmedzí 120-135 tepov aspoň 30 minút. Postupne môžete pridávať na náročnosti tréningu a zaradiť napríklad HIIT beh (HIIT vychádza z anglického High intensity interval training), pri ktorom budete striedať rýchle úseky s pomalým vyklusávaním. Bonusom vám bude následný zrýchlený metabolizmus po dobu až 24 hodín po tréningu.

Doprajte si dávku motivácie. Behajte s niekým

Niekto sa rád prebehne sám s hudbou v ušiach, druhý dáva prednosť spoločnosti kamaráta. So sparing partnerom sa môžete vzájomne vyhecovať k lepším výsledkom a predovšetkým k pravidelnému behaniu.

Prekonávajte svoje rekordy

Výsledky sú tou najlepšou motiváciou, prečo vytrvať a pokračovať. Dajte si za cieľ zlepšenie tempa alebo ubehnutie väčšej vzdialenosti a postupne posúvajte svoje hranice. Svoje výkony si zapisujte a keď sa potom spätne pozriete na svoj progres, získate motiváciu do ďalších tréningov.

Behajte rôzne trasy

Aj tá najkrajšia trasa raz omrzí. Nebojte sa preto experimentovať. Raz vybehnite do ulíc mesta, druhýkrát do parku alebo voľnej prírody. Ak začínate, vyberte si radšej rovinatejšiu cestu, so zlepšujúcou sa fyzičkou sa nebojte vybehnúť do kopcovitejšieho terénu. Pri preskúmavaní nových miest vám budú kilometre ubiehať pod nohami.

Pre koho je behanie vhodné?

Behanie je voľne dostupná aktivita, ktorú možno vykonávať takmer kdekoľvek a za akýchkoľvek podmienok. Napriek tomu nie je vhodné úplne pre každého. Ak trpíte nadváhou, mali by ste sa vopred poradiť so svojím lekárom, prípadne navštíviť špecializovaného športového doktora. S vyššou hmotnosťou sa totiž spája aj väčšia záťaž na kĺby, predovšetkým kolená a bedrá. Ak to spojíme s prípadnou zlou technikou začiatočníka, môžete si koledovať o zdravotné problémy.

V prípade problémov s kĺbami alebo nadváhou vám odporúčame začať s "beznárazovými" športami, ako je napríklad turistika, cyklistika alebo in-line korčuľovanie a k behu sa prepracovať postupne, po malých krôčikoch.

 

Akcie a zľavy na e-mail

Už ti neutečie žiadna akciová ponuka na produkty, ktoré ťa posunú bližšie k cieľu!

Denne predáme2 000+ suplementov
Týždenne zlevníme15+ produktov v akcii
Mesačne poradíme5 000+ zákazníkom
Ročne nás navštívi1 500 000+ zákazníkov
MOŽNOSTI PLATBY:
DOPRAVA ZADARMO
Objednaj nad 60 € a za dopravu neplatíš
VERNOSTNÉ ZĽAVY
Prihlás sa a získaš VIP ceny.
EXPEDÍCIA DO 24 HODÍN
Objednaj do 13:00, balíček odošleme ešte dnes.
MÁME TOHO VEĽA
Vyberaj z tisícov produktov na sklade.
Potrebuješ poradiť?
info@fitness4u.sk
0951 148 801