Cyklistika ako pomocník pri chudnutí

Behanie
Jazdu na bicykli je možné zaradiť do každodenného života ako formu dopravy, voľnočasový šport (cyklistika) alebo súťažnú disciplínu (závodná cyklistika). Záleží na každom, čo si zvolí a aké benefity mu jazda na bicykli prinesie. Cyklistika je obľúbená v širokej verejnosti a od roku 1896, kedy bola zaradená do olympijského programu, jej obľuba neustále stúpa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jazda na bicykli nezaťažuje kĺby

Cyklistika patrí medzi športy, ktoré minimálne zaťažujú kĺbový systém a celkovo tu nedochádza k pravidelným tvrdým dopadom na podložku ako napríklad pri aerobiku, behaní, v atletike, futbale tenise alebo pri zdvíhaní vyšších váh vo fitku. Pre svoju šetrnosť ku kĺbovým chrupavkám je teda vhodná aj pre obézne osoby alebo osoby s artrózou. Pri šliapaní do pedálov sa do tela dostane viac kyslíka než napríklad pri chôdzi, živiny prúdia krvným riečiskom rýchlejšie a dochádza tak k lepšiemu prekrveniu organizmu.

Posilňujete celé telo

Najdôležitejšie je správne nastavený posed, zodpovedajúca veľkosť bicykla a správne zvolená obuv. Tiež je dôležité, aby nám bicykel dobre "sedel", aby sme sa nehrbili a nenamáhali príliš krčnú chrbticu. Všeobecným problémom u pretekárskej cestnej cyklistiky je dlhodobé zaťaženie krčnej chrbtice (cyklista jazdí v predklone a zakláňa hlavu), čo môže viesť k až k zablokovaniu krčných stavcov a bolesti hlavy. Preto je nutné záklon hlavy kompenzovať preťahovaním a zamerať sa aj na uvoľňovacie cviky svalov v oblasti krku a ramien. Pri horskej cyklistike je posed viac vzpriamený, pri jazde v horskom teréne sa tiež významnou mierou zapája stred tela, čím sa tiež posilňuje. Na druhú stranu rôznorodý terén môže znamenať väčšie otrasy. Pre zdravú a efektívnu jazdu je teda najlepšie terény striedať a posed na bicykli kompenzovať vhodným cvičením na hornú časť tela.

Buďte eko - nahraďte auto bicyklom

Bicykel ako hlavný dopravný prostriedok bol odjakživa symbolom holandského hlavného mesta Amsterdamu. Tamojší rovinatý terén spolu s veľmi ústretovým prístupom voči cyklistom nahrával tomu, že ľudia pre dopravu po svojom meste radšej volili bicykel než iný dopravný prostriedok. V rámci lepšieho ovzdušia pristupujú k podpore cyklistiky tiež ďalšie významné európske mestá. Napríklad v Londýne rozširujú jazdné možnosti práve pre cyklistov, v centre mesta nájdete pre nich určené jazdné pruhy asemafory na kruhových objazdoch, križovatkách a prechodoch. Poplatky za vjazd automobilov do britského hlavného mesta, podpora a ústretový prístup voči cyklistom majú za cieľ znížiť veľkú vyťaženosť ciest, zrýchliť verejnú autobusovú dopravu a predovšetkým zlepšiť londýnske ovzdušie. Poďme sa nechať inšpirovať veľkými európskymi mestami a skúsme jazdiť na bicykli viac než doteraz. Do práce, za priateľmi alebo len tak na výlet do prírody.

Dobrý pocit pri športovaní

Tak ako iné športové aktivity aj jazda na bicykli vyplavuje do krvi hormóny šťastia. Prináša nielen elementárnu radosť z pohybu, ale tiež čas na premýšľanie, kochanie sa okolím, dobrý pocit zo spálených kalórií, prekonávanie samého seba a posúvanie hraníc svojho výkonnostného maxima.

Koľko kalórií spálime jazdou na bicykli?

Pri miernej rýchlosti približne 20 km/h spálime okolo 550 kalórií za hodinu. Je to teda porovnateľné s ostrou chôdzou do kopca (nehovoríme o pohodovej prechádzke s kočíkom alebo pri venčení psa) alebo hodinovým behom rýchlosťou okolo 9 km/h. Kým po hodine behu toho budeme mať asi "plné zuby", 60 minút na bicykli sa nezdá byť tak náročnou aktivitou a pritom spálime približne rovnaké množstvo kalórií.

Jazdite pravidelne

Rovnako ako u všetkých športov aj pri jazde na bicykli je dôležité dodržiavať pravidelnosť. Tá totiž dodáva telu istotu a trénovanosť, rastú nám svaly, ktoré ďalej pália energiu z tukov a my tak prirodzene a zdravo chudneme.

S vyváženou stravou tvorí cyklistika plán na chudnutie

Pravidelná svižná jazda na bicykli spolu s vyváženou stravou, dodržanie zlatého pravidla 80-20 (teda 80% stravy skutočnej, nie priemyselne spracované potraviny a 20% pochutiny) vedie k spevneniu postavy, lepšiemu pocitu zo seba samého a prirodzenej radosti z pohybu a prírody, ktorú môžeme vďaka bicyklu spoznávať. Pre kompenzáciu jednostranného zaťaženia tela je vhodné zaradiť cvičenie jogy, pilates alebo všeobecne sa zamerať na posilňovanie predovšetkým hornej polovice tela a core.

Akcie a zľavy na e-mail

Už ti neutečie žiadna akciová ponuka na produkty, ktoré ťa posunú bližšie k cieľu!

Denne predáme2 000+ suplementov
Týždenne zlevníme15+ produktov v akcii
Mesačne poradíme5 000+ zákazníkom
Ročne nás navštívi1 500 000+ zákazníkov
MOŽNOSTI PLATBY:
DOPRAVA ZADARMO
Objednaj nad 60 € a za dopravu neplatíš
VERNOSTNÉ ZĽAVY
Prihlás sa a získaš VIP ceny.
EXPEDÍCIA DO 24 HODÍN
Objednaj do 13:00, balíček odošleme ešte dnes.
MÁME TOHO VEĽA
Vyberaj z tisícov produktov na sklade.
Potrebuješ poradiť?
info@fitness4u.sk
0951 148 801