STREČING AKO ZÁKLAD

Pred začiatkom športového výkonu a po jeho ukončení existuje hneď niekoľko dôležitých známych nepísaných pravidiel. Dnes sa zameriame na preťahovanie, ktoré by sa malo stať rutinou pre každého športovca, kulturistu i nadšenca.

 

STREČING MÁ ZMYSEL

Z mnohoročných skúseností amatérskych, poloprofesionálnych aj najlepších vrcholových športovcov vyplýva, že pravidelný a poctivý strečing (z ang. slova „stretch“ - napínať) je nevyhnutnou súčasťou pri tréningu, preteku či zápasení. Prečo, je úplne jasné. Pred každým výkonom je nutné svalstvo pretiahnuť, prehriať a predovšetkým celkovo pripraviť na výkon - zvýšenú fyzickú záťaž. Predchádza sa tak mnohým možným svalovým zraneniam ako je natiahnutie, natrhnutie aj skracovanie. Vďaka strečingu sa telo rýchlejšie prispôsobí a podáva tak kvalitnejší, požadovaný výkon ihneď na začiatku fyzickej záťaže.

Pokúsime sa teraz zhrnúť všetky výhody zdravého pretiahnutia, aby ste videli, že to má naozaj zmysel.

  • Je účinnou prevenciou proti úrazom kĺbov a svalov. Znižuje hrozby tupých zranení, ako sú natiahnutie, natrhnutie, pretrhnutie či iné poranenie svalov a úponov.
  • Jedná sa o šetrný spôsob, ako pomocou vlastného tela pripraviť a zregenerovať preťahované tkanivo.
  • Vďaka pretiahnutiu sa dostaví efekt reakcie, mrštnosti aj sústredenia ihneď na začiatku fyzického výkonu.
  • Všeobecne napomáha k udržaniu telesnej kondície a predchádza skorej únave.
  • Podieľa sa na zvyšovaní kĺbovej pohyblivosti a pružnosti celého tela.
  • Správne preťahovanie je cestou k optimálnemu telesnému postoju, držaniu tela, plnohodnotnému dýchaniu a tiež k čo nejflexibilnejšiemu pohybu.
  • Preukázateľne zvyšuje telesnú výkonnosť.
  • Napomáha udržiavať flexibilitu svalov a šliach.
  • Predchádza svalovej nerovnováhe - vyrovnáva jednostrannú svalovú záťaž a skrátenie stuhnutých svalových oblastí.
  • V kombinácii s ďalším cvičením podporuje rozvoj všetkých pohybových schopností a zručností.

STREČINGOM KU ZDRAVIU, NIE K INVALIDITE

Pri každom preťahovaní je rovnako nevyhnutné myslieť na svoje zdravie ako počas fyzického výkonu. Takže je správne začať ľahším cvikom na rozohriatie tela a nikdy nevykonávať strečing s bolesťou, ale len tak, aby ste vo svale cítili ľahké pnutie. Ak budete strečing opakovať častejšie počas týždňa a pred výkonom, ale aj po každom športovom výkone, pocítite výsledky. Doba preťahovania sa výrazne individuálne líši. Ak sa nechystáte na športový výkon, ale iba preťahujete telo, postačí aj 10 minút, samozrejme rovnomerne, pomaly, obe polovice tela a ľudovo povedané „neísť cez bolesť“, môžete si tak aj celkom nepríjemne ublížiť. Ak však vykonávate strečing pred dlhým, namáhavým či náročným výkonom, naťahovacie cviky opakujte a celkový čas môže dosiahnuť aj 100 minút.

Autor článku:

FITNESS4U redakcia

Redaktori zaoberajúci sa odbornými článkami aj textami pre začínajúcich a pokročilých cvičencov zo všetkých športových oblastí.

Akcie a zľavy na e-mail

Už ti neutečie žiadna akciová ponuka na produkty, ktoré ťa posunú bližšie k cieľu!

Denne predáme2 000+ suplementov
Týždenne pribalíme1 500+ vzoriek zadarmo
Mesačne poradíme5 000+ zákazníkom
Ročne nás navštívi1 500 000+ zákazníkov
MOŽNOSTI PLATBY:
DOPRAVA ZADARMO
Objednaj nad 20 € a za dopravu neplatíš.
VERNOSTNÉ ZĽAVY
Nakupuj u nás pravidelne a získaš VIP ceny.
EXPEDÍCIA DO 24 HODÍN
Objednaj do 13:00, balíček odošleme ešte dnes.
VLASTNÝ SKLAD
Vyberaj z tisícov produktov na sklade.
Potrebuješ poradiť?
info@fitness4u.sk
0951 148 801