Chia semienka

Chia semienka (Šalvia španielska, Salvia hispanica) sú známe už od čias starých Aztékov a Mayov, ktorí ich využívali na doplnenie chýbajúcej energie a podpory koncentrácie. Môžu pomôcť pri chudnutí, pretože dodávajú pocit nasýtenia na dlhú dobu. Odporúčaná denná dávka by nemala presiahnuť 15 g semienok.

Chia semienka sú bohatým prírodným zdrojom Omega-3 a Omega-6 mastných kyselín, sú bohaté na vlákninu, antioxidanty, Vápnik, vitamíny skupiny B (jedna lyžica semienok obsahuje 2 % Vitamínu B2 (Riboflavín), 13 % Vitamínu B3 (Niacín), 29 % Vitamínu B1 (Thiamín) a stopy ostatných vitamínov skupiny B).

Keď sa Chia semienko ocitne vo vode, vytvorí gél a absorbuje až 12x viac vody. Zväčší tým svoj objem a nemá žiadne kalórie. Tento gél zo semienok Chia vyvoláva pocity nasýtenia. Môžete chudnúť bez škvŕkania v bruchu. Rozpustná vláknina, ktorú semienka obsahujú, umožňuje postupné uvoľňovanie energie z uhľohydrátov do krvi. Masívne nasáva vodu, čím prispieva k udržaniu normálnej rovnováhy vody a celkovej hydratácii tela.

Chia semienka obsahujú približne 5x viac Vápnika ako mlieko (600 mg / 120 mg v 100 g). Vápnik v semienkach je ľahšie stráviteľný ako z mlieka.

Chia semienka sú ľahko použiteľné a sú skvelou prírodnou surovinou pre rôzne mixované nápoje, varené či pečené jedlá, čo je využiteľné aj pri chudnutí. Navyše sú 100% bezlepkové. Pomáhajú udržiavať energiu počas celého dňa, vytvárajú gél, ktorý funguje ako bariéra medzi sacharidmi a tráviacimi enzýmami, ktoré ich rozkladajú. To spomaľuje premenu sacharidov na jednoduché cukry a energia z potravy sa uvoľňuje postupne a vedie k lepšiemu využitiu energie. Sacharidy sú tzv. palivom na výrobu energie v organizme, predĺžením doby ich premeny na jednoduchý cukor sa stabilizujú metabolické zmeny.

 Chia semienka - možné účinky

  • regulujú cukor v tele, vďaka čomu má telo viac energie
  • sú bohatým rastlinným zdrojom Omega-3 mastných kyselín
  • obsahujú rozpustnú aj nerozpustnú vlákninu
  • sú prírodným zdrojom antioxidantov
  • obsahujú minerály a vitamíny, ktoré denne telo potrebuje
  • sú zdrojom bielkovín
  • hydratujú organizmus
  • znižujú prirodzene tlak
  • riedia krv
  • sú 100% bezlepkové – neobsahujú lepok (Glutén)

Chia semienka - možné nežiaduce účinky

  • Alergia na Chia semienka predstavuje síce ojedinelé, ale možné nežiaduce účinky. Môže byť spojená s alergiou na horčicu alebo iné semená a orechy.
  • Pozor, pre diabetikov môžu mať vedľajšie účinky. Môžu totiž ovplyvňovať pôsobenie liekov regulujúcich hladinu cukru v krvi. Preto by sa o užívaní Chia semienok mali diabetici poradiť so svojím lekárom.
  • Obozretnosť sa odporúča aj ľuďom, ktorí užívajú lieky na riedenie krvi (Warfarín).
  • Nežiaduce účinky môžu zaznamenať aj osoby s nízkym krvným tlakom.

Akcie a zľavy na e-mail

Už ti neutečie žiadna akciová ponuka na produkty, ktoré ťa posunú bližšie k cieľu!

Denne predáme2 000+ suplementov
Týždenne pribalíme1 500+ vzoriek zadarmo
Mesačne poradíme5 000+ zákazníkom
Ročne nás navštívi1 500 000+ zákazníkov
MOŽNOSTI PLATBY:
DOPRAVA ZADARMO
Objednaj nad 60 € a za dopravu neplatíš.
VERNOSTNÉ ZĽAVY
Nakupuj u nás pravidelne a získaš VIP ceny.
EXPEDÍCIA DO 24 HODÍN
Objednaj do 13:00, balíček odošleme ešte dnes.
VLASTNÝ SKLAD
Vyberaj z tisícov produktov na sklade.
Potrebuješ poradiť?
info@fitness4u.sk
0951 148 801