scroll_to_content

ZATOČTE S PREBYTOČNÝMI KILAMI A PRIPRAVTE SVOJE KRIVKY NA LETNÚ SEZÓNU

Odhadzujeme kabáty a zimné bundy, jar je tu! A s ňou často aj pocit, že sme sa nestihli dostatočne pripraviť na plavkovú sezónu. Môžeme ešte schudnúť, zlepšiť si kondičku alebo svoje telá vyrysovať, aby sme sa cítili lepšie? S pevnou vôľou a radosťou z pohybu sa nám to môže podariť. Je však potrebné dať si pozor na nezmyselné redukčné diéty pri ktorých síce chudnete, ale kilá sa po prerušení striktného jedálneho lístka vrátia rýchlo späť.

Nejedzte menej, jedzte správne

Obmedzovať sa veľmi v jedle a trápiť sa hladom nemá zmysel. Cieľom každého živého organizmu je prežiť. Metabolizmus sa spomaľuje, telo si začne aj z toho mála, ktoré prijíma, robiť zásoby. Paradoxne čím menej jete, tým môžete viac priberať. Neredukujte stravu, skôr sa zamerajte na jej správnu skladbu. Myslite na pitný režim a dostatok bielkovín v strave. Bielkoviny, čiže proteíny majú skvelú schopnosť zasýtiť, sú dôležité pre stavbu svalov, prenos dôležitých látok v organizme a sú nevyhnutné pre správnu funkciu imunitného systému. Preto je vhodné na ne pri skladbe jedálneho lístka nezabúdať: kvalitné mäso, vajcia, jogurty a ďalšie. Ak nemáte dosť času, môžete ich dopĺňať aj kvalitným proteínovým nápojom.

Nezabudnite na vlákninu, čerstvé ovocie a zeleninu. Skúste sa vyhnúť alebo minimalizovať jednoduché cukry v strave: maškrty, alkohol alebo sladké nápoje k zdraviu veľmi neprispievajú.

Ďalej je dobré mať na pamäti, že každému vyhovuje niečo iné, niekto má rád pravidelné jedlá päťkrát denne, inému na spaľovanie vyhovuje skoro sa navečerať a vynechať raňajky, aj to môže byť cesta, ako sa cítiť lepšie. Prerušovaný pôst môže zrýchliť chudnutie, chráni pred niektorými chorobami a zlepšuje metabolické zdravie.

Majte radosť z pohybu, robte šport, ktorý Vás baví

Na rozumné chudnutie je fajn nájsť si šport, z ktorého budete mať radosť. Skúste kombinovať silové cvičenie s kardiom a pohyb zaraďujte do svojho denného režimu aspoň trikrát týždenne. Každý si môže nájsť aktivitu, ktorá mu bude prinášať radosť a uspokojenie. Pohyb je prirodzenou potrebou každého živého organizmu, nielenže posilňuje svaly a kosti, zrýchľuje látkovú výmenu, ale tiež zlepšuje náladu, pri svalovej činnosti sa nám do krvi vyplavujú endorfíny, hormóny šťastia. Chudnutie pohybom môžete podporiť kvalitným spaľovačom. Ve spaľovačoch nájdeme najmä kofeín, synefrín, L-karnitín, extrakt zo zeleného čaju a kyselinu linolovú. Tieto látky dokážu podporiť vylučovanie tukov, rozkladajú tuky a získavajú energiu na prácu srdcového a kostrového svalu. Samozrejme, spaľovače za Vás neschudnú, ale ak ich budete užívať pred tréningom, správne vás „nakopnú“ a podáte vyšší výkon a vaše spaľovanie môže byť efektívnejšie.

Urobte si radosť novým športovým oblečením

Určite sa vám bude lepšie cvičiť, keď si kúpite pár nových kúskov na cvičenie, nové kvalitné tenisky alebo športové legíny. V peknom novom oblečení sa budete cítiť sebavedomejšie a zo športu budete mať nepochybne väčšiu radosť.

Pite veľa vody

Voda je dôležitou súčasťou vnútorného prostredia organizmu. Bez jedla vydržíme mesiace, bez vody pár dní. Už pri strate len jedného percenta sa začnú v tele mobilizovať obranné mechanizmy a pri vyšších percentuálnych stratách môže dôjsť až k metabolickému zlyhaniu. Bez vody proste nie je možné, aby organizmus správne fungoval, a preto aj na chudnutie je dôležité dodržiavať správny pitný režim. Skúste cez deň vypiť aspoň dva litre nesladenej vody, pite pravidelne po celý deň a nie len vo chvíli, keď už cítite smäd. Telo sa vám odvďačí lepším metabolizmom a čistejšou pleťou.

Spite ako Šípková Ruženka

Kvalitný a ničím nerušený spánok je alfou a omegou správneho chudnutia. Keď sa dobre vyspíte a doprajete si svojich osem hodín spánku, budete sa cítiť lepšie a energicky. Kvalitný spánok tiež pomáha predchádzať chutiam na nezdravé a vysoko kalorické jedlá.

Užívajte si prebúdzajúcu sa prírodu, tešte sa na leto, majte sa radi

Je krásne vybehnúť ráno do lesa, vnímať celým telom prebúdzajúci sa deň. Majte radosť z prirodzeného pohybu, vnímajte svet okolo a radujte sa z maličkostí. Nastavte si prirodzený režim, ktorý budete schopní dodržať. Nedávajte si nesplniteľné ciele, myslite udržateľne a to nielen vo vzťahu k prírode, ale aj k vlastnému telu. Za kvalitnú stravu, dostatok pohybu a spánku sa vám telo odmení, budete sa cítiť lepšie, budete štíhlejší a zdravší.